Oranje zonder emotie / column adformatie 11 maart 2012

Een beetje profvoetballer rijdt in een Porsche, Mercedes, BMW of matzwarte Range Rover. Maar deze zomer rijdt de hele Oranjeselectie in een Hyundai. Een knaloranje Hyundai. Dat biedt kansen voor communicatie. Zelfs als het een tourbus is (ja, die maakt Hyundai ook). Onze spelers zijn verwend dus het zal best een luxe bus wezen. Met luchtvering voor die Oekraïnse hobbelwegen, zodat onze mannen uitgerust aankomen in Kharkiv. De KNVB heeft er alle vertrouwen in. Stel je voor dat we de eerste helft tegen de Duitsers missen, door een gebroken achteras. Wat kun je allemaal doen, met Oranje in je EK-bus? De Hyundai Voetbalcarpool: wie de juiste spelers op de juiste plekken in de bus zet kan elke wedstrijd een Oranje Hyundai winnen. Of de voltallige Oranjeselectie schrijft een Realview, de ongecensureerde online rating van echte Hyundai-rijders. Lekker zeiken over die lelijke velgen van Hyundai. Maar de wegligging is wel prima.

Ben benieuwd, hoe buit Hyundai z'n Oranjebus uit? We zien op facebook een fotocollagetrutje met de tekst "Verwen je man eens op een andere manier. Trakteer hem op twee kaarten Nederland-Duitsland en verwen jezelf met 500 euro shoptegoed." Daar scoor je wel Likes mee, maar geen hond gaat je merk er meer van liken. Hyundai wordt er ook geen betere auto of leuker merk van. Als ik op het vrouwtje klik, blijkt dat je zelf een slogan mag verzinnen. Voor onze spelersbus. Ja hallo! Zeg dat dan meteen! En praat tegen mij, niet tegen m'n meisje, die snapt geen hol van voetbal. Geef me een leipe Oranje Hyundai Touringcar app, in een Borat-achtig landschap. Zet ik er meteen m'n slagzin op en deel die met m'n vrienden. Als ik win rijden we samen naar Kharkiv, in een Knaloranje Hyundai Santa Fe, dwars door de Balkan naar NL-DE. Online te volgen natuurlijk. Hup Hyundai Hup!

Sponsoren moet meer zijn dan ergens je merk op plakken of geld weggeven. Geen bijdrage maar een beleving, emotie! Kijk naar Perry Sport op het Magneetfestival. Opeens is het midden in de nacht en val je bijna om. Geen nood: dan kun je naar het Perry Hotel. Voor een tientje p.p. een klein tentje huren, met slaapzak en matje. En dan geen slick bord met je logo neerzetten, maar gewoon Perry Hotel op een oude houten plank kalken, helemaal in de stijl van dat festival. Vergeet je nooit meer. Over twee jaar weer een kans, Hyundai.