De stem van je merk (deel 1)











Je kunt als A-merk van alles roepen, maar je helpdesk bepaalt vaak de doorvertelfactor van je producten en diensten. Hieronder een waargebeurd gesprekje met T-Mobile over de iPhone, met een bizarre tip.
Klant: "Mijn iPhone heeft nauwelijks dekking. Het was al beroerd, maar nu is het wel heel belabberd geworden!"
T-Mobile: "Reset u de networksettings wel eens?"
Klant: "Sorry... wat bedoelt u? "
T-Mobile: "Eerst Settings drukken. En dan op General. Helemaal naar onder scrollen, daar staat Reset, op drukken, dan krijgt u weer een rij knopjes in een menu, druk op Reset Network Settings. Oppassen hoor, wel de goede knop indrukken. Anders erased u de hele telefoon."
Klant: "En dan heb ik voortaan weer een normale ontvangst?"
T-Mobile "Ja, nou ja, dat moet u wel elke week doen, het is een smartphone, hè."
Klant: "Smart betekent toch slim? Kan-ie dat zelf niet?"
T-Mobile: "Nee, da's eigenlijk wel raar, nu u het zo zegt."
Klant: Nou, uh... bedankt.
Scato van Opstall / repost Molblog 31 mei 2010