Van veel markten thuis.

Een beetje ecclectische CV, dat geef ik toe. Twintig jaar ervaring als conceptmaker, copywriter, film en TV-scenarist,  columnist voor Volkskrant en Adformatie. In vaste dienst voor Lintas, TBWA en FHV en verder free-lance voor zo'n beetje alle leuke en bekende reclamebureaus. En scenario's gemaakt voor de VARA, VPRO, KRO en NPS. Gewerkt als productontwikkelaar en als co-auteur annex fotograaf voor Keet Smakelijk. De nodige prijsjes gewonnen en af en toe een pro deo baan gehad. Bestuurslid van Netwerk Scenarioschrijvers en Stichting Jumpstart bijvoorbeeld.

Meer recent:

Als founding partner en naamgever van Goed Stel Mensen werkte ik de afgelopen vier jaar o.a. voor Madurodam (concept en uitvoering van alle parkcontent en communicatie) de Nederlandse Bachvereniging (restyle, campagne en online platform All of Bach) en HEMA: merkstrategie, HEMA minidocu's, TV, landelijke activaties, online content. Maar ook special projects als de eco-tas, modelijn voor Tour de France en Oldsool Newskool design met Arno Coenen en Iris Roskam. Ook werkte ik voor de Belgische Truffelmaker Duc D'O en Max Havelaar. Al die casussen staan nog op de site van mijn vorige bedrijf.

Het hier en nu.

Halverwege 2015 was ik ernstig toe aan nieuwe uitdagingen en ging weer mijn eigen weg. Met Keet Smakelijk begon ik aan een nieuw initiatief, CHEF HET SAMEN. Kinderen koken samen met leeftijdgenoot serieuze groentemaaltijden (dat kunnen ze en vinden ze leuk, zolang ouders zich er niet mee bemoeien). CHEF HET SAMEN was een van de 125 crowdfundkandidaten van de ASN 'Voor De Wereld van Morgen' wedstrijd. En -hoera- 1 van de 5 die de eindstreep haalde:  CHEF HET SAMEN MET TOMAAT is inmiddels gevcrowdfund en rolt oktober 2015 vers van de drukpers.

Ondertussen werk ik veel samen met Matthijs Jaspers. Die net als ik een Happy Activist is: iemand die z'n talent het liefst inzet voor bedrijven en instanties, die verder kijken dan hun jaarrekening. Iets nuttigs doen voor mens, dier en planeet, bijvoorbeeld. We doen projecten vooro.a. Bionext, Nature & More en Vakbond de Unie, onder een gemeenschappelijke vlag: THE KARMA BROTHERS. Want mensen en merken die iets goeds doen, krijgen het dubbel terug.

Daarnaast ben ik op projectbasis en freelancer inzetbaar voor campagnes, strategie, innovatie en scenario's. Direct voor klanten of voor bureaus dan wel productiemaatschappijen.